آموزش زبان انگلیسی با فیلم: راهنمای کامل

/ / آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی با فیلم

آموزش زبان انگلیسی با فیلم: آموزش زبان از “در جستجوی نمو” تا “ترمیناتور” به همراه ذرت بو داده

 

وقتی آموزش زبان انگلیسی با فیلم را آغاز می کنید وارد یک ماجراجویی هیجان انگیز می شوید.

لغات جدیدی را از زبان یک دزد دریایی می آموزید.

تلفظ لغات را به کمک یک ماهی انیمیشنی تمرین می کنید.

شما عاشق زبان خواهید شد در حالی که شخصیت های فیلم بر روی صفحه نمایش عاشق یکدیگر می شوند.

به نظر روش جذاب تری برای آموزش زبان به نظر می رسد. درسته؟

امروز می خواهم تعدادی از فیلم های مورد علاقه ام برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم را با شما به اشتراک بگذارم.

امروز نکاتی را برای کمک به شما در یادگیری لغات و اصطلاحات جدید در حین تماشای فیلم آموزش خواهم داد. نکاتی همانند تکرار اصطلاحات گرفته تا تماشای فیلم با یا بدون زیرنویس.

ولی می توانید اطمینان داشته باشید که همزمان از تماشای فیلم هم لذت خواهید برد.

خوب، اجازه دهید شروع کنیم.

تعیین سطح رایگان زبان انگلیسی در ماهان انگلیش

چرا آموزش زبان انگلیسی با فیلم موثر است؟

 

شاید همچنان از خودتان می پرسید که آیا واقعا می توان با دیدن فیلم زبان آموخت

از هر چی گذشته دیدن فیلم قرار بود سرگرم کننده باشد. درسته؟ پس چطور ممکن است هم زبان بیاموزید هم از دیدن فیلم لذت ببرید؟ از آن مهم تر چرا باید به جای مطالعه کتب درسی با تماشای فیلم زبان بیاموزید.

در اینجا سه دلیل برای موثر بودن این کار و اینکه چرا پیشنهاد می کنم که زبان را به این صورت بیاموزید، ارایه می کنم.

با این کار شما انگلیسی واقعی را می آموزید و نه انگلیسی کتابی. انگلیسی که شما در کتب درسی می آموزید یا در کلاس های ESL یاد می گیرید با انگلیسی که مردم در خیابان با آن با هم صحبت می کنند متفاوت است.

  • به عنوان مثال، در کلاس های انگلیسی برای تازه کارها، شاید یاد گرفته باشید که چگونه بگوییم “چه هوا خوبی داریم” هرچند که این عبارات از نظر فنی صحیح هستند، اما تقریباً هرگز از این اصطلاحات در زندگی واقعی استفاده نمی کنیم.

در مقابل، انگلیسی که در فیلم ها صحبت می شود، بسیار طبیعی است. همچنین بسیار نزدیک به زبانی است که هنگامی که با یک انگلیسی زبان بومی صحبت می کنید، می شنوید. این به بهبود مکالمه انگلیسی شما کمک می کند.

  • شما لغات انگلیسی را در جایگاه مفهموی خودش می آموزید. این جنبه ی مورد علاقه ی من در مورد تماشای فیلم است. فرض کنید شما دوست دارید فیلم های جنایی را تماشا کنید ( این فیلم ها عالی هستند). بعد از تماشای ده یا بیست فیلم جنایی شروع به یادگیری لغات مربوط به مضامین یا موضوعات جنایی می کنید.

معمولاً وقتی کلمات را بطور سنتی یاد می گیریم (مثلاً در مدرسه) ، مواردی مانند لیست واژگان را مطالعه می کنیم. مشکل یادگیری کلمات جدید با لیست واژگان این است که می توانید یاد بگیرید که کلمات به چه معنا هستند، اما نمی توانید بیاموزید که از آن ها در کجا و چگونه استفاده می شود.

به عنوان مثال، اجازه دهید که بگوییم کلمه ی جدید “کارآگاه” را یاد گرفته اید. از طریق فرهنگ لغت، می دانید که معنی کارآگاه چیست “فردی که به بررسی جرایم می پردازد”. اما در صورتی که از آن استفاده نکنید فراموش کردن آن راحت خواهد بود. همچنین شما این درک را ندارید که از این کلمه اغلب در کجا و به چه شکلی استفاده می شود.

از طرف دیگر، اگر کلمه “کارآگاه” را از طریق تماشای فیلم های جنایی یاد بگیرید، می دانید که “کارآگاه” می تواند معانی بسیاری داشته باشد. به عنوان مثال، می تواند یک عنوان در مقابل نام یک شخص باشد (به عنوان مثال “کارآگاه بکت”). یا شاید این واژه، اسمی باشد که به این کار اشاره دارد (مثلاً او یک کارآگاه است). و شاید حتی مواردی از استفاده از آن را در جاهایی بشنوید که منجر به شکل گیری نگرش شما شود. (به عنوان مثال “تو کارآگاه ضعیفی هستی”).

به این ترتیب ، شما نه تنها می آموزید که هر کلمه به چه معناست، بلکه نحوه استفاده از آن را نیز می آموزید.

  • نحوه گفتن آن چیزها را هم می شنوید. در انگلیسی اغلب مردم می گویند فقط 7٪ از ارتباطات بین ما از طریق سخنان ما منتقل می شود. پس 93٪ دیگر چطور؟

خوب ، تمام ماجرا به نحوه بیان آن مربوط می شود. می دانید، چیزهایی مانند زبان بدن ، حالات شما (مانند لبخند، اخم) و صدای شما (مانند صدای حالت عصبانیت یا صدای حالت غم انگیز بودن). همانطور که می توانید حدس بزنید، در انگلیسی چگونگی ادای کلمات و اصطلاحات در اغلب موارد از خود کلمات و عبارات مهم تر هستند.

اجازه دهید مثالی برای شما بزنم.

من مطمئن هستم که یکی از اولین عباراتی که شما می خواستید به زبان انگلیسی یاد بگیرید این بود، “من شما را دوست دارم”. اما آیا تصور می کردید بسته به اینکه چگونه آن را بیان کنید می تواند مفاهیم متفاوتی را برساند؟

“من تو را دوست دارم” – ممکن است این حرف را بعد از دعوای دو نفر (بویژه دو عاشق) بشنوید! ممکن است یک نفر در تلاش باشد تا به شخص دیگر بگوید “من واقعاً دوستت دارم … چرا حرف من را باور نمی کنی؟”

“من تو را دوست دارم” – یک شخص ممکن است واقعاً بخواهد بگوید “من تو را دوست دارم (و نه کس دیگری … نگران نباش!)”

“من … تو را… دوست دارم” – این ممکن است فردی باشد که با صدای بلند می گوید “دوستت دارم”  … در حالی که سعی می کند با تمام وجوش عشقش را اعتراف کند.

“دوستت دارم!!” – شخصی ممکن است بگوید “من تو را دوست دارم” … در حالی که واقعاً عصبانی است!

در صورت شنیدن آن ها با صدای رسا، به طور کامل آن ها را درک خواهید کرد.

از طریق مشاهده بازیگران در فیلم ها، نه تنها می توانید کلمات جدیدی یاد بگیرید بلکه می توانید نحوه گفتن آنها را نیز بفهمید. شخصیت ها ممکن است غمگین، خوشحال، شگفت زده یا عصبانی باشند. و این را فوراً  درک خواهید کرد.

توجه کنید که چگونه صحنه فیلم به شما در یادگیری کلمات انگلیسی مفید در مضمون خودش کمک می کند.

 

دوره آنلاین زبان در ماهان انگلیش

نکاتی را  که برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم باید تمرین کنید

 

  • فیلمی انتخاب کنید که جذاب باشد. احتمالاً این موضوع کاملاً واضح به نظر می رسد، اما اگر فیلمی خسته کننده را انتخاب کنید، حوصله خود را سر خواهید برد. و اگر حوصله تان سر رود، توجه کردن به آن برای بیش از یک ساعت و نیم دشوار خواهد بود!

به یاد می آورم زمانی که کودک بودم، برای یادگیری زبان انگلیسی باید ساعت ها و ساعت ها فیلم هایی قدیمی مثل “آواز خواندن در باران” ، “مری پوپینز” را تماشا می کردم. اگر این فیلم ها را نمی شناسید – پیشنهاد می کنم که آن ها را تماشا کنید – این فیلم ها واقعاً قدیمی هستند! من واقعا از آنها متنفر نبودم، اما هنگام تماشای این فیلم ها به هیچ وجه هیجان زده نمی شدم.

و به همین دلیل، به شما توصیه می کنم فیلم هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. برای این کار می توانید به وب سایتی به نام Rotten Tomatoes بروید که وب سایتی با نقد و بررسی های بسیار خوب در مورد ده ها هزار فیلم است. این بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم هایی است که شما دوست دارید و می دانید که عالی خواهند بود.

  • فیلمی را انتخاب کنید که مطابق با سطح انگلیسی فعلی شما باشد. به عنوان مثال، برای مبتدیان به زبان انگلیسی، معمولاً توصیه می کنم زبان انگلیسی را از طریق انیمیشن یاد بگیرند. دلیل اصلی آن هم این است که انگلیسی که در انیمیشن به کارگرفته می شود معمولاً بسیار دوستانه، خوب و به آسانی قابل فهم هستند.

از طرف دیگر، اگر سعی کنید چیزی مانند “رومئو و ژولیت” را تماشا کنید، بسیار گیج خواهید شد. درک انگلیسی با ادبیات شکسپیر (که انگلیسی مربوط به چند قرن پیش است)، بر روی صفحه نمایش حتی برای زبان آموزان پیشرفته انگلیسی نیز بسیار دشوار است.

  • کتاب فرهنگ لغت خود را همراه داشته باشید. شاید لازم باشد که من نکته 3.5 را هم اضافه کنم: فیلمی با زیر نویس انتخاب کنید! حالا وقتی کلمه ای را می شنوید که توجه شما را به خود جلب می کند، آن را بررسی کنید! حالا چون برای فهمیدن آن زحمت کشیدید … قادر خواهید بود برای مدت طولانی آن را به خاطر بسپارید!
  • عبارات کوتاه را تکرار کنید! بعضی اوقات ، ممکن است در فیلم چیز جالبی بشنوید. به عنوان مثال، برخی از عبارات کوتاه یا عامیانه، “جهنم آره!” یا “چیز مطمئنیه” یا “صد در صد بدون” که معمولاً در انگلیسی استفاده می شوند. اگر از طرز گفتن این عبارات خوشتان بیاید، واقعاً می تواند به تکرار آن عبارت توسط شما کمک کند! پس از گفتن عبارت با صدای رسا، می توانید آن را برای مدت طولانی در حافظه خود به یاد داشته باشید! این یک تمرین عالی و لذت بخش است – یکی از علاقه مندی های شخصی من.
  • فیلم را با و بدون زیرنویس تماشا کنید. می دانم تماشای یک فیلم به زبان خارجی و بدون زیرنویس چقدر چالش برانگیز است. بنابراین توصیه من این است. وقتی برای بار اول فیلم را تماشا می کنید، زیرنویس ها را فعال کنید. اما اگر فرصتی برای تماشای مجدد فیلم پیدا کردید، سعی کنید زیرنویس را غیر فعال کنید.

به این ترتیب ، شما داستان را از دفعه اولی که فیلم را تماشا کرده اید به یاد دارید. و این بار، شما می توانید تلاش کنید تا به برخی از کلماتی را که قبلا مجبور به بررسی آن ها شده بودید، گوش دهید. یا ممکن است سعی کنید ببینید که چه مقدار از فیلم را می توانید بدون زیرنویس درک کنید.

از پخش کننده VLC استفاده کنید. این در واقع یک پخش کننده ویدیو است که من برای تماشای فیلم در کامپیوتر خود از آن استفاده می کنم و به شما هم آن را توصیه می کنم. این نرم افزار یکی از ابزارهای مورد علاقه من است. بیشتر افراد فقط از آن برای تماشای فیلم استفاده می کنند، اما من از آن کمی متفاوت استفاده می کنم. (و اگر آن را ندارید، می توانید پخش کننده VLC را دانلود کنید ، این برنامه رایگان است.)

این کارهایی است که من انجام می دهم: اگر شما یک فیلم را به صورت آنلاین بارگیری می کنید، VLC Player این امکان را به شما می دهد که فیلم ها را با نصف یا یک چهارم سرعت پخش کنید. بنابراین اگر قسمتهایی از فیلم هست که شما متوجه نمی شوید، می توانید فیلم را با سرعت کمتری پخش کرده و دوباره امتحان کنید! برای تمرین قدرت شنیداری شما بسیار مناسب می باشد.

  • مهم نیست که بعضی از کلمات را متوجه نمی شوید … بی خیال شوید. آخر از همه، آنچه را که در ابتدا گفتیم به خاطر دارید؟ تماشای فیلم باید مفرح باشد … بنابراین اگر یک کلمه، یک عبارت یا حتی جملات زیادی را از دست دادید ، اشکالی ندارد! فقط زیرنویس ها را دنبال کنید و از این طریق یاد بگیرید. احساس بدی نکنید … تماشای فیلم ها قرار است سرگرم کننده باشند!

به دنبال راه بهتری برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم هستید؟

 

من این را اعتراف خواهم کرد: در حالی که یادگیری زبان انگلیسی می تواند سرگرم کننده باشد، معایبی نیز وجود دارد. در اینجا به چند مشکل که هنگام یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم ممکن است به وجود آید می پردازیم:

هیچ زیرنویسی وجود نداشته باشد. این اتفاق امروزه بسیار نادر است. اما اگر فیلمی را بدون زیرنویس تماشا کنید، فهمیدن آن که چه اتفاقی دارد می افتد دشوار خواهد بود.

– برای فهمیدن فیلم گاهی لازم است چندین بار فیلم را متوقف و مجددا پلی کنید. این اتفاق ممکن است بارها و بارها رخ دهد تا اینکه بفهمید چه اتفاقی در فیلم افتاده است. گاهی اوقات، فیلم ممکن است فیلم راحتی باشد. اما در بعضی اوقات، ممکن است درک آن دشوار باشد. (به عنوان مثال، شخصیت هایی که در فیلم ها نقش “استاد” را بازی می کنند، فهم اینکه چه می گویند ممکن است دشوار باشد. آنها کلمات سختی استفاده می کنند، که شاید شما قبلاً آنها را نشنیده باشید.)

شما باید به بررسی کلمات ادامه دهید. برای هر کلمه ای که نمی دانید، ممکن است لازم باشد که آن را در کتاب فرهنگ لغت جستجو کنید. اگرچه امروزه چک کردن کلمات در تلفن های ما بسیار سریع تر است، اما مکث و بررسی مستمر کلمات می تواند آزار دهنده باشد.

– نمی توانید این کلمات را بعداً به خاطر بیاورید. پیگیری آنچه آموخته اید می تواند دشوار باشد، زیرا یادداشت برداری کاری وقت گیر بوده و نیاز به تلاش زیادی خواهد داشت در حالی که می خواهیم تجربه تماشای فیلم، تجربه ای مفرح باشد، بدون اینکه مجبور شویم هر دقیقه برای نوشتن یک کلمه فیلم را متوقف کنیم!

شما نمی دانید که آیا این کلمات را به بعدا به یاد خواهید آورد یا نه. بعد از یک هفته یا یک ماه یا حتی سه ماه، ممکن است آنچه آموخته اید را فراموش کنید! و از آنجا که کلمات را یادداشت نکردید، نمی توانید به صورت واقعی خودتان را آزمایش کنید.

اگر این کاری پر زحمت به نظر می رسد، و متمایل به تماشای ویدیوهای سرگرم کننده دیگر نیز هستید، دوره های ماهان اینگلیش را امتحان کنید. مجموعه ای از بهترین ویدیوها برای یادگیری زبان انگلیسی در هر درس استفاده شده است.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم: آموزش زبان از “در جستجوی نمو” تا “ترمیناتور” به همراه ذرت بو داده

 

  • در جستجوی نمو

در جستجوی نمو یک فیلم انیمیشن انگلیسی درباره ماهی دلقکی به نام مارلین است که پسرش نمو را گم می کند. این فیلم یک انتخاب پرطرفدار برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم است.

در راه، او با ماهی دیگری به نام دوری ملاقات می کند. آنها با هم در یک ماجراجویی شگفت انگیز قرار گرفته تا نمو را در سراسر اقیانوس عظیم بیابند! من نمی خواهم هیچ قسمت مهمی از این فیلم را برای شما افشا کنم، اما این یک فیلم عالی برای تماشای همه مخاطبان است – یکی از بهترین فیلم های انیمیشن در تمام دوران!

  • ترمیناتور

مجموعه فیلم های ترمیناتور داستانی است درباره جنگ بین ماشین های هوش مصنوعی و انسان ها که در آینده در جریان است. هنگامی که انسان ها شروع به پیروزی در جنگ می کنند، این دستگاه های هوش مصنوعی ماشین های قاتل را به گذشته باز می گردانند.

هدف آنها تلاش و کشته شدن رهبر مقاومت انسانی، جان کانر و خانواده وی است. این یک فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز است که در واقع در ژانر خود بی نظیر است.

  • تایتانیک

“تایتانیک” یکی از مشهورترین فیلم ها در کل تاریخ فیلمسازی است. بر اساس یک داستان زندگی واقعی، داستان عاشقانه ای را بین رز دوییت بوکاتور (دختر یک خانواده ثروتمند) و جک داوسون (یک هنرمند فقیر که سوار کشتی می شود) بازگو می کند.

همچنین صحنه های بسیار مهیجی وجود دارد که وقایع رخ داده در کشتی تایتانیک را قبل از غرق شدن نشان می دهد (یکی از بزرگترین کشتی های مسافربری در آن زمان).

تایتانیک همچنین آهنگ مشهور “My Heart Will Go on” ساخته سلین دیون را دارد که شاید قبلا این آهنگ را از او شنیده باشید. یک آهنگ کلاسیک عالی برای تمام زمانه ها و شاهکاری با  پیچیدگی های فنی عالی! که می توانید آن را در تریلر فیلم در زیر بشنوید.

عملاً هر انگلیسی زبانی در کره زمین این فیلم را دیده است – و این آهنگ را می شناسد- بنابراین اگر هنگام یادگیری انگلیسی از طریق فیلم، “تایتانیک” را تماشا می کنید، یک درس فرهنگی عالی نیز می گیرید.

  • هری پاتر

اگر جادو را دوست دارید، مطمئناً می خواهید انگلیسی را با مجموعه فیلم های “هری پاتر” یاد بگیرید. این فیلم های محبوب انگلیسی، شما را از میان اسرار هاگوارتز و دنیای جادوگران گذر می دهد.

این یک مجموعه کتاب هفت قسمتی (و مجموعه فیلم های هشت بخشی) در مورد نبرد بین جادوگران خوب و بد است.

داستان در اطراف شخصیت های اصلی هری پاتر و لرد ولدمورت شرور قرار دارد. بعد از تماشای این فیلم، جادو برای شما هرگز دوباره همان جادوی سابق نخواهد شد.

  • جنگ ستارگان

“جنگ ستارگان” یک سری دیگر از فیلم های حماسی است، اما بسیار عجیب است – این سریال به ترتیب فیلمبرداری نشده است. اگر می خواهید از ابتدای داستان تا پایان آن را تماشا کنید، لیست این مقاله را دنبال کنید.

به طور کلی، این داستان در ادامه ماجرای پایان یک نبرد طولانی بین دو نیروی مخالف جهان – نظم جدای ها و اربابان سیث است.

در مجموعه ی جنگ ستارگان، اعتقاد بر این است که “نیرویی” وجود دارد که جهان را گرد هم می آورد. در حالی که نظم جدای اعتقاد به شفقت و مهربانی در استفاده از این “نیرو” دارد، اربابان سیث معتقد به استفاده از این نیرو از طریق نفرت، خشم، حسادت و سایر احساسات منفی هستند.

در این نبرد هزار ساله بین این دو طرف، شوالیه های جدای و اربابان سیث در یک مجموعه هیجان انگیز در طول شش فیلم در مقابل هم قرار می گیرند. هیچ فیلم دیگری مانند جنگ ستارگان وجود ندارد … قطعاً مجموعه بسیار خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است!

  • ارباب حلقه ها

“ارباب حلقه ها” یکی دیگر از بزرگترین مجموعه ی فیلم ها در بخش جادو است. در سرزمین های میانه، سه نژاد اصلی وجود دارد: کوتوله ها، انسان ها، الف ها و همچنین سایر نژادها مانند هابیت ها، اورک ها و گرگینه ها.

این سریال از نقشه تاریک شورشی به رهبری سائرون پرده برداری می کند که شرورترین موجود در تمام سرزمین های آن زمان است. برای مقابله با این شر، گروه کوچکی از مبارزان مأموریت شجاعانه ای را بر عهده می گیرند، تا حلقه ای را که گفته می شود قدرت خود سائرون را در اختیار دارد، نابود کنند و این به معنای سقوط سائرون و نابودی آن است.

  • دزدان دریایی کارائیب

“دزدان دریایی کارائیب” مجموعه فیلم هایی درباره … دزدان دریایی است! هر فیلم ماجراهای جک اسپارو، کاپیتان مروارید سیاه (نام کشتی جک) را دنبال می کند و در اولین فیلم به دنبال تلاش های جک برای بازگرداندن کشتی خود، که از او دزدیده شده ، شروع می شود.

در فیلم های بعدی، جک به دنبال پیدا کردن صندوق سینه مرد مرده، که قلب کاپیتان دیوی جونز را دارد، می رود. کسی که جک به او بدهی شخصی دارد. سرانجام ، جک مجبور است به دنبال چشمه زندگی، که یک چشمه جادویی است و نوید دهنده زندگی ابدی است، برود.

هرگز فیلمی نبوده است که بتواند به اندازه دزدان دریایی کارائیب سرگرمتان کند.

احتمالاً این فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی که در سطح متوسط و پیشرفته اند بهتر هستند. چرا که درک برخی از لهجه ها و تعابیر عامیانه آن دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *